Subject: FW: Tallinna Toidumess 25.-26. september
From: "Justiitsministeerium"
To: "Justiitsministeerium"
Date: Mon, 23 Sep 2024 11:35:54 +0300

From: Katarina Papp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, September 20, 2024 11:06 PM
To: [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ; Signe Reinsalu 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Liina Kanarbik <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Mikk-Erik Saidla 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Tallinna Toidumess 25.-26. september

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun teie hinnangut, kas Tallinna Toidumessi 
<https://www.profexpo.ee/foodfair/>  näol on tegemist avaliku üritusega või 
mitte.

Kohtusime eelmisel nädalal korraldajaga, et leida kiire lahendus, kuidas 
üritusel kasutusele võtta korduskasutatavad degusteerimisnõud ning tagada 
jäätmete liigiti kogumine.

Korraldaja ei olnud lahenduste leidmisele orienteeritud, vaid püüdis 
selgitada, miks nemad avalik üritus ei ole ja seega ei ole kohustatud 
järgima p <https://www.riigiteataja.ee/akt/121092023006?leiaKehtiv#para5> 
akendiseaduse § 5 lg 8.

Selleks, et korduskasutusnõude ja liigiti kogumise nõuet mitte täita, oli 
korraldaja valmis ürituse olemust muutma. Lahendusena pakkus korraldaja, et 
sulgeb piletimüügi kohapeal, sest siis ei ole tegemist avaliku üritusega. 
Pärast meiega vestlemist lisandus kodulehele lause: „Mess ei ole mõeldud 
lõpptarbijale“.

Meie silmis on tegemist avaliku üritusega, sest kodulehel on võimalus 
avaldada soovi üritusel osaleda, piisab kirja saatmisest. Samuti toimub või 
pidi toimuma piletimüük kohapeal. Ehk, kui mul on mõte kunagi restoran 
avada, siis võin lihtsalt pileti osta. Korraldaja sõnul on tegemist eriala 
messiga ja seetõttu avaliku ürituse alla ei lähe.

Kui võtta võrdluseks lastelaagri tõlgendamine, siis kas siin juhul on see 
sama?

Täiend avalikkusele avatud tähendab, et mõiste ei hõlma selliseid üritusi, 
mis toimuvad küll avalikus kohas (nt linnas pargis), kuid mille 
korraldajatel puudub soov kaasata üritusse määratlemata isikute ringi 
kuuluvaid isikuid. Lastelaagri/Toidumessi puhul on tegemist laste/eriala 
inimeste koosolemise vormiga, mille korraldajatel on soov määratleda 
osalevate isikute ring – juurdepääs laagrile sõltub laagri suunitlusest 
(vabaaja veetmiseks pakutav ühine tegevus teatud tunnustele vastavatele 
lastele) ja osalejad on määratletud nimeliselt.

Toidumessi puhul ei ole osalejad määratletud nimeliselt.

Palume võimalikult kiiret tagasisidet, sest üritus toimub juba 25. 
septembril.

Tänades

Katarina Papp

ringmajanduse ekspert

ringmajanduse osakond

linna ettevõtlusteenistus

+372 53656384

Üks e-kiri tekitab oma elutsükli jooksul ca 4g CO₂ saastet. Kustuta see 
e-kiri, kui Sa seda enam ei vaja.